marlies|dekkers: Geïntegreerd marketing automation platform

Na het succes van de data gedreven aanpak voor marlies|dekkers ontstond een nieuwe uitdaging. Die lag op een iets ander vlak. Het IT- en data landschap waren namelijk erg gefragmenteerd, waardoor er nog steeds veel mankracht nodig was voor alle data-driven campagnes. 

Vraag

Het selecteren van de juiste tool voor marketing automation lijkt in eerste instantie een technische zaak van requirements en offertes. Toch is juist in dit proces een onafhankelijke consultant van toegevoegde waarde. Die kijkt namelijk ook naar de match op andere vlakken. 

Oplossing

Zeker voor een merk als marlies|dekkers is schaalbaarheid belangrijk, evenals een match op persoonlijk vlak. Begrijpt iedereen de merkwaarden en kan de technische partner ook omgaan met de dynamiek van een klein bedrijf waarin creativiteit belangrijker is dan alleen conversie?

De keuze voor een geïntegreerd marketing automation platform, was een logische volgende stap in de digitale marketingstrategie van marlies|dekkers. Er was steeds meer behoefte aan data gedreven campagnes, en inzichten voor nieuwe hypotheses. Dat alles met het doel om meer klantwaarde te creëren.

Net zoals bij de succesvolle campagnes, zijn we ook voor de selectie van het platform terug gegaan naar de basis. Een uitvoerige analyse moest uitsluitsel bieden. Welke oplossing sluit aan bij het merk marlies|dekkers, de merkwaarden van Marlies Dekkers zelf, maar ook bij de ambitie om schaalbaar te kunnen groeien in meerdere landen? 

Uiteindelijk bleek Salesforce op alle vlakken de beste match met het merk. Omdat marlies|dekkers al het commerce platform gebruikte van Salesforce, konden Marketing en Sevice cloud worden toegevoegd om een geïntegreerd platform te vormen. Het werd de volgende stap in onze data-driven roadmap. 

Wil je meer weten over de de toolselectie en –implementatie bij marlies|dekkers of over Salesforce? Neem contact op onze consultant Nikolaj Kiepe. Wil je meer weten over de data-driven campagnes en en de digitale marketingstrategie, neem contact op Veronique d'Hooghe, consultant bij Oxyma. 
 

Ja! Ik wil graag de laatste updates ontvangen.

Ik ben:

 

Ik werk bij:

Branche:

Ik ben geïnteresseerd in:

  • Max. 2 e-mails per maand
  • Wijzig je gegevens later via de e-mails