Service design - de klant voorop
Service design is een methodiek die je helpt om vanuit klantinzichten te innoveren en met je organisatie naar een gezamenlijk doel te werken. Dit alles voor een optimale klantbeleving!
Multidisciplinaire teams met service design
Veel bedrijven begrijpen dat een goed product of een goede service niet langer genoeg is om klanten tevreden te houden en te binden aan je merk. Hóe je levert is inmiddels net zo belangrijk als wát je levert.
Maar waar moet je beginnen als meerdere mensen verantwoordelijk zijn voor verschillende onderdelen binnen de klantreis? Hoe kun je optimaal gebruik maken van de beschikbare data en samen met verschillende afdelingen hetzelfde doel nastreven? Service design is een methodiek die je helpt om onderscheidende ervaringen te creëren en multidisciplinaire teams in je organisatie samen te stellen.
De klant centraal
We bieden een framework aan dat perfect past binnen de transformatie naar een klantgerichte mindset. Samen met jou en met behulp van onze uitgebreide toolkit duiken we in de beschikbare data, ontwerpen we customer journeys en definiëren we strategieën om de meeste waarde voor jou én je klant te creëren.
Hieronder een aantal tools die we hiervoor gebruiken:
- Stakeholder map
- Empathy map
- Customer journey
- Product design sprint
- Service design blueprint
- En meer!
Meer weten over de service design methodiek bij Oxyma? Lees een van de onderstaande blogs:
- Ontdek hoe service design de customer experience kan verbeteren.
- Eerst een introductie? Die lees je hier!
- De service design aanpak in 7 stappen.

Meer weten?
Mail of bel Gerard, Business Development Manager
gdool@merkleinc.com
+31622503056