Museumkaart kiest Merkle als partner

Door Oxyma -

ROTTERDAM – 28 augustus 2019 – Merkle Nederland bouwt voor de Museumkaart een backbone waarbij alle (werk)processen geoptimaliseerd en toekomstbestendig ingericht worden. Hierdoor stimuleert de Museumvereniging, brancheorganisatie van ruim 400 Nederlandse musea en uitgever van de Museumkaart, de binding van alle inwoners van ons land met museale collecties. Met Merkle verwacht de vereniging nog beter in te spelen op de wensen van zo’n 1,4 miljoen Museumkaarthouders die dit jaar ongeveer 9 miljoen bezoeken aan musea in het hele land zullen brengen.

De nieuwe backbone zorgt er tevens voor dat de Museumvereniging zich vooral kan richten op haar kerntaken: een stevig draagvlak voor musea door collectief de belangen van musea te behartigen en een hoge kwaliteit van de sector door verdere professionalisering in de branche.

Samenwerking met Salesforce 

Museumvereniging heeft ervoor gekozen om Salesforce te implementeren als digitaal platform voor de Museumkaart. De verschillende modules binnen Salesforce sluiten goed aan bij de wensen van de organisatie en maken het mogelijk om alle procesdomeinen (onder andere financieel, operationeel, klantcontact-centers) aan te sturen. Merkle heeft ruime ervaring met Salesforce en is ook mede daarom gekozen als partner.

Data protection

De Museumkaart verwerkt veel (klant)data, daarom is het noodzakelijk om compliant met alle data(processen) om te gaan. Merkle is één van de eersten in Europa die het data protection certificaat ontving en beschikt daarmee over alle benodigde certificeringen. Dit is een belangrijke voorwaarde voor de Museumvereniging.

Mirjam Moll, waarnemend directeur Museumvereniging: “Wij zien Merkle als meer dan een implementatiepartner. Samen met Merkle, de kaarthouders en de musea willen we de komende jaren de doeltreffendheid van de Museumkaart verder verbeteren. Want in deze snel veranderende samenleving gaat de Museumkaart met haar tijd mee: de kaart wordt moderner en persoonlijker. Merkle helpt ons bij deze ontwikkeling o.a. door ons te ontzorgen van de operationele werkzaamheden. Met de deskundige inzet van Merkle kan de Museumkaart aantoonbaar blijven bijdragen aan meer museumbezoeken en meer inkomsten uit entreegelden, horeca en winkel.

Jos van Loo, CEO Merkle Nederland: “We zijn trots op het partnership met de Museumvereniging en helpen hen graag met de digitale transformatie van de Museumkaart. Wij geloven namelijk dat die digitale transformatie in de culturele sector een positieve bijdrage levert aan de kennis van - en de toegang tot - de vele, diverse en verrassende collecties die ons land rijk is.

Ja! Ik wil graag de laatste updates ontvangen.

Ik ben:

 

Ik werk bij:

Branche:

Ik ben geïnteresseerd in:

  • Max. 2 e-mails per maand
  • Wijzig je gegevens later via de e-mails