Topteam Merkle & Salesforce helpen je naar de top

Door Danielle de Bruijn -

Als trotse partner van de Salesforce World Tour zien we je natuurlijk graag op 7 maart in de Amsterdam RAI om te kunnen praten over de nieuwste technologieën én innovaties te ontdekken op het gebied van CRM, data, digitale marketing en customer experience. Onze experts hebben al jaren ervaring met verschillende programma's van Salesforce en laten je graag zien wat zij kunnen. Wat werkt het beste voor jouw organisatie?

360-graden klantbeeld

Bij één van onze klanten stond het product centraal in haar datamodel. Door de Salesforce Sales & Service Cloud implementatie én de integratie hiervan met Pardot is er nu een 360-graden klantbeeld ontstaan. Op de (potentiële) klanten kunnen alle medewerkers nu de contactmomenten inzien, welke producten zijn gekocht en of er nog service verzoeken zijn geweest. Dit zorgt voor een enorme optimalisatie in alle sales en service processen die zij hebben lopen. Daarnaast kan er beter ingespeeld worden op de behoefte van de klanten door middel van een meer gepersonaliseerde benadering tijdens verschillende contact touchpoints maar ook in de nieuwe campagnes.

Over nieuwe campagnes gesproken, met de nieuwe welkom-campagne in Pardot is er een extra opt-in percentage gerealiseerd van 13%. Door gebruik te maken van niet-sales gedreven e-mails is de engagement van alle informatie aanvragers gestegen. Daarnaast kunnen de Google Ads clicks, natural searches en social media interactie nu doorgemeten worden naar klantconversies. Ook de nieuwsbrief heeft goed gescoord via het nieuwe platform, een open rate van +15% ten opzichte van het oude e-mail platform.

Geautomatiseerd retentieproces

Bij een andere klant hebben wij een retentiecampagne geïmplementeerd in de Salesforce Marketing Cloud. Deze campagne gaat na de eerste tests nu wereldwijd uitgerold worden. In de oude situatie werd elke klant opgebeld, een intensief en duur proces. Nu ontvangt elke klant een aantal weken vóór het aflopen van een leasecontract automatisch een e-mail met daarin de mogelijkheid het contract te verlengen, de auto in te ruilen of zelfs een aanbod om de auto over te kopen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een landingspagina waar de getoonde opties volledig gepersonaliseerd zijn op de gegevens van de klant. Afhankelijk van de gekozen optie wordt direct een link gemaakt met de Salesforce Sales & Service Cloud, waardoor de wijziging direct aangepast kan worden in de database. Door de automatisering van dit proces wordt er veel tijd en kosten bespaard én verloopt het gehele retentieproces soepeler en vlekkeloos.

Salesforce World Tour

Oxyma, straks Merkle Nederland, en Salesforce werken al langere tijd succesvol samen en onze Salesforce experts hebben bewezen expertise op het gebied van de Marketing Cloud, Pardot, DMP, Commerce Cloud, Service Cloud en Sales Cloud. Al onze Salesforce toppers die meewerken aan het behalen van deze klantresultaten zullen ook rondlopen in de RAI op 7 maart, dus kom vooral even langs onze stand voor een goede kop koffie en zij kunnen al je vragen beantwoorden.

De volledige agenda kan je hier vinden.

Amsterdam RAI
Europaplein
1078 GZ Amsterdam

Loop je langs voor een kopje koffie, advies of een gewoon een gezellig praatje? Hopelijk zien we je daar!

Ja! Ik wil graag de laatste updates ontvangen.

Ik ben:

 

Ik werk bij:

Branche:

Ik ben geïnteresseerd in:

  • Max. 2 e-mails per maand
  • Wijzig je gegevens later via de e-mails